25.07.2012
Jan Král

Do Vesce na Benátskou noc můžete přijet na kole

Připravili jsme pro vás speciální trasy, kterými se na kole pohodlně dostanete z různých míst v Liberci do areálu ve Vesci.

Vhodné kolo pro jízdu je trekové nebo horské, některé úseky tras vedou po nezpevněných cestách. Plánek je speciálně upraven pro využití v rámci akce Benátská noc. V době pořádání této akce bude využit pouze jeden vjezd, ostatní vjezdy budou uzavřeny.

Trasa č. 1. Janův Důl (kostel sv. Jana Nepomuckého) – areál Vesec. 6,5 km. Využijete-li tuto trasu, čeká vás poměrně bezpečná cesta z Janova Dolu přes Hanychov a Pilínkov do Vesce. Pojedete ulicemi Puškinova, nMinkovická a na závěr klidnou ulicí Česká. Před rybníkem Sajbot odbočíte na cestu vpravo, kterou nastoupáte k areálu. Na konci cesty odbočte vlevo a dostanete se ke vchodu do areálu Vesec (u parkoviště). Trasa má v úseku podél ulice Minkovická pěknou alternativu.

Trasa č. 2. Kubelíkova (u Horizontu) – areál Vesec. Délka je 6 km. Z Horního Růžodolu vás povede trasa bez většího převýšení až do Doubí. Pojedete ale dopravně zatíženou ulicí Kubelíkova a ulicí Průmyslová přes průmyslovou zónu. Protože komunikace neobsahuje žádné úpravy pro cyklisty, musíte jet v jízdních pruzích komunikací. Jeďte opatrně. Objedete zprava areál Denso, přejedete trať a pokračujete klidnými ulicemi k Pilínkovské. Odbočíte vlevo dolů a pokračujete shodně s trasou č. 1. Alternativně můžete jet přes Doubí pěknou cyklostezkou k mostku přes železniční trať do ul. Proletářská (povrch dlažba), sjedete k ul. Hodkovická a ulicí U Kolory dojedete k rybníku Sajbot. Vpravo nad rybníkem pokračujte shodně s trasou č.1.

Trasa č. 3. Liberec centrum (Soukenné nám.) – areál Vesec. 5,5 km. Z centra pojedete k řece Nisa a podél řeky přes park u Krajského úřadu do ul. M. Horákové – v části jsou cyklistické pruhy – až k ulici Mostecká, kde odbočíte vpravo (odbočíte za Kauflandem). Mosteckou dojedete pod silnicí I/14 do ulice Za tratí. Pokračujete touto ulicí vlevo a na přejezdu přejedete železniční trať a pokračujete k ul. Hodkovická. Přes Kyjevské náměstí projedete k ul. Kašparova. Touto ulicí pojedete přes celý Vesec až k ulici Dlouhá, která vede kolem hřbitova k areálu ve Vesci.

Trasa č. 4. Sídliště Broumovská – areál Vesec. Délka trasy je 5 km. Ze sídliště pojedete po komunikaci Krejčího k sídlišti Rochlice. Odtud ulicí Haškova dojedete k okružní křižovatce. Pokračujete do podjezdu pod silnicí I/14 a přes žel. trať pokračujete do ulice Za mlýnem. Odbočíte vpravo a klidnými ulicemi pojedete mezi domky v ul. Nad Údolím. Pokračujete vlevo od potoka po nezpevněné cestě kolem chat – zelená turistická značka – až k Mlýnskému rybníku ve Vesci (Tajch) a po hrázi rybníka ulicí Šumná k ulici Dlouhá. Odbočte vlevo a vystoupejte podél hřbitova k areálu.

Trasa č. 5. Sídliště Kunratická – areál Vesec. Délka trasy je 8 km. Ze sídliště pojedete krátký úsek po zatížené ulici Kunratická. Před hostincem U Soukupů odbočíte vpravo na klidnou ulici, která vede až k lávce přes silnici I/14. Přejedete lávku a pokračujete dolů k rybníkům, podél nich po cestě na okraj lesa a opět vystoupáte stezkou v louce k ulici Náhorní. Tu překřížíte a sjedete sídlištěm ulicí Dlážděná k ulici Tanvaldská, kde jezdí tramvaj. Pokračujete rovně ulicí Dlouhomosteckou a odbočíte za cukrárnou vpravo. Klidnými ulicemi projedete do ul. Za mlýnem, kde pokračujete do Vesce po trase č. 4.

TIP pro cyklisty: Při Benátské noci bude v oploceném areálu vytvořeno zázemí pro odkládání jízdních kol. Musíte mít ale s sebou vlastní zámek. Neboť je poměrně vysoké riziko krádeží kol, doporučuji využít tento víkend spíše starší modely nebo méně hodnotná kola. I přes zajištěný hlídaný prostor pro kola a stálý dohled pořadatele bude odložení možné pouze na vlastní zodpovědnost. Napište nám své postřehy, zkušenosti. Navrhněte jiné trasy, kterými v Liberci jezdíte.

Mapka ke stažení a pro tisk

Jiří Rutkovský, náměstek primátorky pro územní plánování, sport a cestovní ruch