detail
A) Samostatná působnost
1. propaguje město Liberec jako turistickou destinaci;
2. podílí se na tvorbě a aktualizaci strategického plánu rozvoje cestovního ruchu;
3. připravuje akční plán cestovního ruchu pro daný kalendářní rok;
4. tvoří destinační marketing a management;
5. vytváří a koordinuje koncepci projektů v rámci rozvoje cestovního ruchu, zjišťuje možnosti čerpání finančních prostředků z dotačních fondů pro svou činnost;
6. vytváří společné postupy související s prezentací města, vytváří ediční plán realizace reklamy a inzerce v časopisech, vytváří články o městě do zvolených periodik a zajišťuje prezentaci města na veletrzích cestovního ruchu; vyhledává nové možnosti trhu pro propagaci města na internetových stránkách, vytváří ediční plán tiskovin (brožurky, letáky aj), přičemž zajišťuje i jejich distribuci apod.
7. vytváří strukturu, grafiku a obsah pro turistický portál www.visitliberec.eu
8. plánuje a eviduje skladbu propagačních předmětů s logem města, zajišťuje chod skladu propagace a vede záznamy o množství a druhu tzv. dárkoviny;
9. realizuje FAM Tripy nebo PRESS Tripy;
10. spolupracuje s regionálními i národními institucemi při rozvoji cestovního ruchu (Liberecký kraj, Euroregion Nisa, Turistický region Jizerské hory, partnerské město Žitava, CzechTourism apod.);
11. tvoří tematické průvodcovské okruhy po městě a zprostředkovává průvodcovské služby po Liberci, zajišťuje tuto službu při prohlídkách turisticky zajímavých budov v majetku města, zejména radnice;
12. zajišťuje provoz v městském informačním centru, včetně zajištění komplexního poskytování informací o turistických zajímavostech, kulturních a sportovních akcích v Liberci a okolí v jazyce českém, německém a anglickém;
13. shromažďuje a poskytuje komplexní informace, které se týkají cestovního ruchu v Liberci, produktů cestovního ruchu a souvisejících skutečností;
14. prodává turistické mapy, cyklomapy, průvodce, brožury, knihy, pohledy, odbornou literaturu vázající se k městu Liberec, propagační předměty města Liberec a materiály s přehledy akcí na Liberecku;
15. je certifikovanou prodejnou Regionální produkt Jizerské hory
16. prodává vstupenky na kulturní a sportovní akce v Liberci a okolí (na základě sepsaných smluv), a dále prodává vstupenky v rámci městského rezervačního systému;
17. spolupracuje při poskytování turistických informací s ostatními informačními centry Libereckého kraje a Euroregionu Neisse – Nisa – Nysa;
18. podílí se na zkvalitňování služeb městského informačního centra prostřednictvím systému řízení kvality („Q“);
19. vytváří databázi fotografií za účelem propagace města v oblasti cestovního ruchu;
20. podílí se na návrhu a tvorbě propagačních, informačních systémů, včetně městského informačního mobiliáře a propagačních zařízení (infotabule, vitríny, billboardy);
21. sbírá aktuální informace, pravidelně plní sdílený kalendář akcí datového skladu Libereckého kraje, připravuje ve spolupráci s Turistickým regionem Jizerské hory sezonní přehledy pro občany města a turisty;
22. spolupracuje s ubytovateli a ostatními komerčními subjekty cestovního ruchu ve městě;
23. plní roli regionální filmové kanceláře, propaguje lokace vhodné pro natáčení, komunikuje s lokačními a dalšími agenturami. Ve spolupráci odbory magistrátu připravuje smluvní dokumenty (zejména pronájem prostor v majetku města) a další podklady pro natáčení filmů;
24. pravidelně aktualizuje a rozšiřuje turistický portál (webové stránky informačního centra) www.visitliberec.eu ve čtyřech jazycích a obsah facebookového profilu www.facebook.com/visitliberec.
25. aktivně vystupuje i na dalších sociálních sítích za účelem propagace města;
26. realizuje tematické prohlídky radnice a dalších míst pro propagaci Liberce jako filmového města;
27. organizuje moderní presstripy pro nové cílové skupiny (sociální sítě), vč. pořádání instatripů, presstripů pro bloggery, youtubery apod.
B) Přenesená působnost
Nevykonává